petak, 1. travnja 2022.

Kruna FÜRST-MEDIĆ "Jadikovka za Ilačom" ("Hrvatski Tovarnik" broj 15. Božić 1996, strana 31)


Kruna Fürst Medić "Jadikovka za Ilačom" 


Ilačo, moje muško plakanje, 

mirišiš na dane plavih šljiva i naramke 

rose, 

mirišiš na muškatle! 

Ilačo, 

lomačo 

duše moje, 

streho moje ljubavi... 

Ilačo, bugarijo svatovska, bez žica si 

me ostavila, 

Ilačo, okno moje matere prazno, 

zamračeno, 

s pogledom bez neba... 

Ilačo, žuta pogačo, hrvatska moja 

nesrećo, 

pregačo, široka, meka pregačo, 

gizdelinko, Srijemice garava, 

keramiko moja krhka, brazdava, 

na znoju i gnoju mrkom pečena, 

tebe mi drevno ralo šaralo, 

od zlata ralo tebe šaralo! 

Posvud si bila žitna, prežitna, 

miloto moja, posvud si bila žito nad 

žitom, 

i toplim se kruhom branila kao mitom, 

kao štitom 

jedinim! 

E, moja crnjušo, dobroto moja, 

putena moja jabuko slatkušo, 

Ilačo, udavačo, 

narikačo hrvatska, 

zabogarko moja... 

Oči ti krupne, žalosne kao smeđe 

pečurke. 

Moj bunar ostao u dvorištu sam. 

Moj bunar, sat moj sunčani, moj oltar radosti... 

Na njeg mi nekoć ptice slijetale, 

moje ptice ilačice, 

i slatko, slatko vodu pile 

s ogledalcem ljeta pod krilima. 

Sad se ptice ilačice s mecima 

mimoilaze. 

Umrlo mi selo, ljudi, 

umrlo mi selo, 

čedo moje! 

Sve svoje gubim. 

Sve svoje. 

I um. 

Ilačo, moja Ilačo, 

od gorkog saća pogačo! 

 

Osijek 21.X.1991.


Kruna FÜRST-MEDIĆ. Rođena je 1942. u Osijeku gdje i danas živi. Trideset i jednu radnu godinu provela u školstvu kao profesorica hrvatskoga jezika, a od 1994. obavljala različite izvršne i predstavničke dužnosti u Gradu Osijeku. Osim na književnom standardu, piše i na esekerskom, šokačkom i staromiholjačkom izričaju.

Nema komentara:

Objavi komentar