ponedjeljak, 4. prosinca 2017.

Tragom bakinih priča, u Slavoniji pronašao korijene

Tragom bakinih priča, u Slavoniji pronašao korijene

Bakine uspomene i priče o nekadašnjem hrvatskom životu natjerale su Patricka Gumpla, rođenog Brazilca, da tijekom studija u Münchenu posjeti i Slavoniju 


Njegovi preci, pripadnici njemačke nacionalne manjine, živjeli su u Ilači i Tomašancima sve do 1944. kada je uslijedilo protjerivanje od strane komunističke vlasti. "Smjeli su uzeti samo ono što mogu ponijeti u rukama. Izgubili su svoje domove, sve do tada stečeno, ali i uspomene. Ostali su samo grobovi", kaže Gumpl koji je Vukovar i istok Hrvatske posjećivao nekoliko puta kako bi što više saznao o svojim korijenima. Uspomene ostaju zauvijek Pronašao je posljednja počivališta predaka, staru kuću, a majci i baki za uspomenu je kupio i jednu staru preslicu. Njegovo istraživanje počinje prije tri godine kada prvi put posjećuje Hrvatsku. Tada je sa svakog pronađenog obiteljskog groba u Brazil ponio malo zemlje. Prošle godine ove krajeve je posjetio i s roditeljima. "Moji preci bili su bogati poljoprivrednici. Međutim, mi ne tražimo ni povrat imovine, ni ništa drugo. Samo želimo obnoviti sjećanje na njih. Pri tome fotografiram kuće u kojima su živjeli, predmete, zemlju, sela... To su uspomene koje ćemo zauvijek sačuvati", dodaje 28-godišnji student pivarstva. U Brazilu njeguju tradiciju Tijekom istraživanja Gumpl se koristio podacima arhiva u Srijemskoj Mitrovici te knjigama o Hrtkovcima. Uspio je čak pronaći neke starije stanovnike Ilače koji se i danas sjećaju njegove bake i djeda te su ga odveli do njihove kuće. Nakon diplomskog i konačnog povratka u rodni kraj, Patrick još jednom planira posjetiti Hrvatsku. "Drago mi je da sam uspio pronaći gotovo sve i što sam dijelom upoznao svoju pradomovinu te domovinu mojih djedova i baka koje se tako rado sjećaju i s ljubavlju spominju. U Brazilu još uvijek njegujemo tradiciju, jezik (njemački i hrvatski) kao i kuhinju", priznaje naš sugovornik. U potrazi za korijenima pomagala mu je Dara Mayer, predstavnica njemačke nacionalne manjine u Vukovarsko-srijemskoj županiji koja podsjeća kako su do kraja Drugog svjetskog rata u ovim krajevima živjele tisuće Nijemaca. "Danas imamo situaciju da potomci dolaze upoznati mjesta gdje su nekad živjeli njihovi preci. Uglavnom ne traže svoju imovinu natrag, samo se zanimaju i fotografiraju", zaključuje Mayer.

Pročitajte više na: https://mojahrvatska.vecernji.hr/vijesti/tragom-bakinih-prica-u-slavoniji-pronasao-korijene-1072805 - mojahrvatska.vecernji.hr

2 komentara:

  1. Zdravo Pavo,
    To sam ja na fotografiji; Volim vaš blog! Kako vas mogu kontaktirati? Lijepi pozdrav,
    Patrick

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poštovanje Patrick,
      Hvala na komentaru. Ako imaš FB profil, možeš me kontaktirati preko njega. Da li si iz Entre Rios-a?

      Izbriši