četvrtak, 14. rujna 2017.

Ilački nijemci - prvi dio - gdje im su bile kuće

Tko su bili? Gdje su živjeli? Kako su "nestali"?
To su bila pitanja kojima ja nisam mogao naći odgovor za vrijeme Jugoslavije. Jednostavno se prešućivao taj dio seoske povijesti. Poznavao sam i ja neke kao dijete; "teta rodu" (Katarinu Brenhardt), čika Andreza (Andreas Hornung) i mislio sam da je to sve. Međutim, sa vremenom, se prošire vidici i hvala Bogu na internetu i mogućnostima daljnjega istraživanja. Saznao sam za knjigu ilačana Floriana Nellera o Ilači. Jako rijetka knjiga i drago mi je da sam, zahvaljujući gospodinu Peri Moric, uspio da si skeniram tu knjigu. Sada su stvari puno jasnije, sudbine puno poznatije. Više mi nisu nepoznate osobe pokopane na njemačkome dijelu groblja u selu.
Ovo će biti serija postova o ilačkim nijemcima.

Ilački nijemci su naseljavali (i naseljavaju i danas u puno manjem broju) selo u periodu od 1864. godine do jeseni 1944.

U ovome prvome postu o njima pokušati ću prikazati gdje su im bile kuće u selu. Danas se selo izmjenilo, pa mi je teško locirati sve kuće. Svaka pomoć je dobrodošla.

 

Nema komentara:

Objavi komentar